הספר "הו ירושלים"

על פי הסופרים לארי קולינס ודומיניק לאפייר "הו, ירושלים", את הטור עצר מיכאל (מישקה) רבינוביץ (רותם) שירה פגז רובה פיאט אנטי-טנקי ועצר את הטור.

בזמן מלחמת העצמאות ניהלו הירדנים והישראלים קרבות קשים על השליטה בצומת  הרחובות שמואל הנביא ודרך סנט ג'ורג' ובאזור    הסמוך בירושלים. . דרך צומת זה עברה שיירת הדסה להר הצופים. השיירה הותקפה בשכונת שייח' ג'ראח בידי ערבים, שרצחו 78 נוסעים יהודים. שיאם של הקרבות בצומת במאי 1948, עת פרץ טור משוריין ירדני מכיוון שייח ג'ראח ונבלם על ידי מחלקה מפלוגת מפקדי הגדנ"ע של ה"הגנה".

——————————————————————

הספר "ירושלים ירושלים"
שם הספר בלועזית: "הו ירושלים"  ,    Ô Jérusalem

דומיניק לאפייר, לארי קולינס

 

הספר "הו ירושלים" "ירושלים ירושלים"

"ירושלים ירושלים"הספר על מלחמת השחרור של ירושלים

ירושלים בשנת 1948, שבה לחמו יהודים וערבים זה בזה, והתקוות שהעיר מסמלת לכל אחד משני העמים – הם הנושאים של ספר זה, המתעד את ההיסטוריה הלוהטת והאובייקטיבית של הולדת הסכסוך. בעבודה דרמתית ומקיפה זו, פרי מחקר ואלפי ראיונות שנערכו במשך חמש שנים, קובצו חוויותיהם, רגשותיהם ומעשי הגבורה של אלה שנטלו חלק בסכסוך.

זוהי היסטוריה של עיר הנעשית שדה וסמל. זו היסטוריה של המנהיגים הערבים, השמים מצור על עיר הקודש; ההיסטוריה של מאה־אלף יהודי העיר שנדונו לרעב ולצמא תחת מטר ההרעשות הערביות; ההיסטוריה של אלפי משפחות יהודיות וערביות, ההופכות לאויבות לאחר שדורי־דורות התרפקו על אותן האבנים. זוהי הדרמה של פשוטי העם בירושלים, ערבים ויהודים, המאדימים בדמם את אבני המרצפות של העיר הקדושה. זו ההיסטוריה של המבצעים הנואשים שביצעה ה"הגנה" להצלת העיר. זוהי ההיסטוריה של הרדיפה הנואשת של ערבים ויהודים אחרי נשק ברחבי העולם; ההיסטוריה של הקנוניות, התחרויות והנכלים, הנארגת על־ידי המנהיגים המדיניים של המזרח התיכון ושל העולם כולו סביב גורלה של ירושלים.

הספר ירושלים, ירושלים מוליך את הקורא לכל מקום שבו מוטלים על כפות המאזניים, באביב הגורלי הזה של 1948, עתידן של ירושלים ושל ארץ־ישראל.

שם הספר ירושלים, ירושלים
שם המחבר דומיניק לאפייר, לארי קולינס
שם המתרגם אהרן אמיר
שפת המקור אנגלית
שם הספר בלועזית Ô Jérusalem
שם המחבר/ת בלועזית Dominique Lapierre, Larry Collins
סוג תולדות ישראל
כריכה רכה
פורמט 13.5X21
שנת הוצאה לאור 1998
מספר עמודים 502
מחיר 89.00 ש"ח
דאנאקוד 40-10447
ISBN 965-19-0459-3

כל הזכויות שמורות לבעליהם.

http://www.schocken.co.il/?CategoryID=187&ArticleID=403

כתיבת תגובה